עדכון לליל הסדר – תוספת הסבר וכוונות להגדה של מרכז מיכאל

סגולה לפרנסה – להדר בליל הסדר, אכילת המצה סגולה לפרנסה.

סגולה לפרנסה – כאשר מגיעים למילים "כל דצריך יתא ויאכל" – לבקש פרנסה טובה בשפע ובנחת.

אכילת המצה – תיקון למידת התאוה.

השנה כולה כמו מקופלת בתוך שבעת ימי הפסח.

מצה-לשון מריבה – כוח המלחמה נגד היצר והקליפות.

לילה כיום יאיר – אור הלילה כמו ביום – מבקשים גם בזמנים מאתגרים לראות את דרך האור

זמן חרותינו- יציאה משליטת יצר הרע.

פסח – פה סח הפה המושך חיים (סח גימטרייא חיים)  תיקון לפגם הברית ופגם הדיבור.

הקב"ה וכול הפמלייה של מעלה מגיעים לשמוע את ההגדה, בלילה הזה המלאכים לא אומרים שירה! ולכן צריך לכבד את המעמד, מכוון שפמליה של מעלה נמצאת בליל הסדר אפילו כאשר האדם עורך סדר לבדו!

ליל שימורים – שמירה עצומה לכול השנה! הזדמנות להטעין את הנשמה!

זה מול זה ברא אלקים – פגם הנעשה בליל הסדר יוצר פגם גדול מאד, כגון כעס ולא משנה מהי הסיבה, יהירות או גאוה "אני יודע יותר טוב", דיבור של לשון הרע, ליצנות וזלזול במישהו אחר מכול סיבה בין אם נוכח או לא, עצבות,

האכילה בליל הסדר – תיקון לקלקולי אכילה במשך השנה כולה.

המברך הברכות שבהגדה בעין טובה ובשמחה מתברך בטוב – 17 ברכות בליל הסדר גימטרייא טוב כולל הברכה על הביצה אותה מברכים אחר אכילת הכרפס.

שלושת המצות – זכר לקורבן תודה- ברכת הגומל היא הודאה לבורא ונאמרת בארבעה מקרים א. אדם היוצא מהכלא  ב. חולה שמבריא ג. העובר בים  ד. העובר מדבר.  וכול אלו התרחשו ביציאה ממצרים. שאנו צריכים להודות על יציאה ממצרים מבית עבדים שזוהי יציאה ממאסר, עברנו את הים והמדבר והבורא רפא אותנו מכול מחלות. מכאן שיש כוח במצה לרפא מכול המחלות, לשמור אותנו בדרך ולהוציא אותנו מעבדות לחירות.

מנו חכמים ארבע סיבות המונעות אדם מלהגיע לשלמות (אין שלמות בלא תורה)

  • אין פרנסה

  • שיש לאדם שונאים

  • חולה וחלש מטבעו

  • ריבוי עושר

בארבע כוסות אפשר לבקש ברכה להתעלות מעל ארבעת המגבלות

  • כוס 1. תיקון לריבוי עושר – שהאדם יהיה בשליטה ולא העושר

  • כוס 2. גאולה מהשונאים

  • כוס 3. רפואה – כול המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך.

  • כוס 4. להתברך בפרנסה טובה-בתים מלאים כול טוב

הבן שואל מה נשתנה – אנו מבקשים כול סוגי הברכות הקשורים לבנים/ילדים. מי שאין ילדים מבקש להתברך בפרי בטן, מי שיש בעיות עם ילדים לבקש שהכול יתוקן, ולבקש שנזכה להיות בנים לבורא.

כאשר אומרים  את המזמור דיינו  מבקשים שהבורא ירחיב לנו את הרצון-להיפתח לרצון האמיתי של הנשמה, ללא גבולות.

כאשר שופכים היין במכות – רק ראש השולחן שופך, לכלי שאפשר לזרוק, באותו הזמן כדאי לכסות את כול כוסות היין של המסובים. במידה וראש השולחן שפך היין מתוך הכוס שלו – שוטפים לו את הכוס וממלא יין חדש.

אמירת הלל בסוף ההגדה בקול רם ובשמחה – מכפר על חטא אדם הראשון

  1. מצות –חשוב מצה שמורה לפחות לליל הסדר

  2. יין- מספיק כוס של 100 גרם (מיליליטר) מומלץ תוצרת כרמל –לשים לב יין מבושל (על הלא מבושל מצוין לא מבושל) לא חייבים יין אפשר מיץ ענבים כשר לקידוש.

  3. להוסיף טיפה מים ליין למיתוק הדין – לכול הבקבוקים שפותחים בליל הסדר, גם למיץ ענבים.

  4. כדאי להספיק לאכול אפיקומן וגם לשתות 4 כוסות יין לפני חצות הלילה

  5. כדאי מזון עם כשרות מהודרת, בשמן כדאי של אגוזים,דקלים או קוקוס, להיזהר מזיופים בשמן זית שמוסיפים לו הרבה פעמים שמן סויה (כ30%)

סגולה לשמירה-מלח של ספירת העומר

יחזיק גוש מלח קטן ויגיד ויכוון "לשמירה מכל דבר"

להמשיך לומר את הפסוקים הבאים

ט וידבר יהוה, אל-משה לאמור.  י דבר אל-בני ישראל, ואמרת אליהם, כי-תבואו אל-הארץ אשר אני נותן לכם, וקצרתם את-קצירה–והבאתם את-עומר ראשית קצירכם, אל-הכוהן.  יא והניף את-העומר לפני יהוה, לרצונכם; ממוחרת, השבת, יניפנו, הכוהן.  יב ועשיתם, ביום הניפכם את-העומר, כבש תמים בן-שנתו לעולה, ליהוה.  יג ומנחתו שני עשרונים סולת בלולה בשמן, אישה ליהוה–ריח ניחוח; ונסכו יין, רביעית ההין.  יד ולחם וקלי וכרמל לא תאכלו, עד-עצם היום הזה–עד הביאכם, את-קרבן אלוהיכם:  חוקת עולם לדורותיכם, בכול מושבותיכם.  {ס}

כיצד היו עושין שלוחי בית דין היו יוצאין מערב יום טוב ועושין אותו כריכות במחובר לקרקע כדי שיהא נוח לקצור כל העיירות הסמוכות לשם מתכנסות לשם כדי שיהא נקצר בעסק גדול כיון שחשיכה אומר להן בא השמש אומרין הין בא השמש אומרין הין בא השמש אומרין הין מגל זו אומרין הין מגל זו אומרין הין קופה זו אומרין הין קופה זו אומרין הין בשבת אומר להן שבת זו אומרין הין שבת זו אומרין הין אקצור והן אומרין לו קצור שלשה פעמים על כל דבר ודבר והן אומרין הין הין הין כל כך למה מפני הבייתוסיין שהיו אומרין אין קצירת העומר במוצאי יום טוב.

שִׁיר, לַמַּעֲלוֹת:
אֶשָּׂא עֵינַי, אֶל-הֶהָרִים–    מֵאַיִן, יָבֹא עֶזְרִי.  ב  עֶזְרִי, מֵעִם יְהוָה–    עֹשֵׂה, שָׁמַיִם וָאָרֶץ.
ג  אַל-יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ;    אַל-יָנוּם, שֹׁמְרֶךָ. ד  הִנֵּה לֹא-יָנוּם, וְלֹא יִישָׁן–    שׁוֹמֵר, יִשְׂרָאֵל.
ה  יְהוָה שֹׁמְרֶךָ;    יְהוָה צִלְּךָ, עַל-יַד יְמִינֶךָ. ו  יוֹמָם, הַשֶּׁמֶשׁ לֹא-יַכֶּכָּה;    וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה.
ז  יְהוָה, יִשְׁמָרְךָ מִכָּל-רָע:    יִשְׁמֹר, אֶת-נַפְשֶׁךָ. ח  יְהוָה, יִשְׁמָר-צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ–    מֵעַתָּה, וְעַד-עוֹלָם

לשם יחוד של ספירת העומר  –  ברכת העומר – והיום יום אחד – להחזיק המלח לשמירה

תפילה נפלאה לאמרה אחר הקידוש בליל יום טוב של חג המצות,נמצאה בכתב יד מאת המקובל הרב סלמן מוצפי זצ"ל                      

 יהי רצון מלפניך אדוני אלהי ואלהי אבותי שתעשה למען רחמיך וחסדיך, ויעלה לרצון לפניך עתה עת רצון זכרוננו וזכרון כל עמך בית ישראל וזכרון כל הנלוים אלי, ויעלה לפניך זכות יעקב אבינו עליו השלום,שאמר הלילה הזאת     קוּם-נָא שְׁבָה, וְאָכְלָה מִצֵּידִי–בַּעֲבוּר, תְּבָרְכַנִּי נַפְשֶׁךָ, ודרשו רבותינו ז"ל הלילה הזה העליונים אומרים שירה, הלילה הזה אוצרות טללים נפתחים, היום הזה ברכת טללים, והברכה חלה מפי המברכים. ותפתח לנו ולכל ישראל אחינו אוצרות צדק, אוצרות צדקה, אוצרות משפט, אוצרות חיים, אוצרות רחמים, אוצרות תשובה, אוצרות תפלה, אוצרות ברכה, אוצרות טללים, אוצרות נשמות של צדיקים, אוצרות רוח חיים, אוצרות שלום, אוצרות אמונה, אוצרות טללי חיים, אוצרות טללי אפרסמון שבהם אתה עתיד להחיות את המתים, ותמלא כל משאלות לבנו לטובה ולברכה.  יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך אדוני צורי וגאלי.

 הנהגות לליל הסדר מרבינו חיים פלאג'י ורבי סלמן    מוצפי זיע"א

 א.יעטר ביתו ושלחנו בכלים מפוארים,כי בזוה"ק כתב שהקב"ה והשכינה באים לביתך.וגם כי כך ינהגו  בו בעולם הבא ובגן עדן.

ב.יברך הקידוש וכל הברכות בעין טובה ומספרם טו"ב, ובפנים שוחקות,ויזהר מכעס ומיצר הרע,וינהג שררה לכפר חטא הגאווה.

ג.ברכת שהחיינו בכוונה,ויחיה לשנה הבא, ויכוין חק"ה-חיינו קיימנו הגיענו,מימים ימימה לשנה הבאה.

ד.קערה מפוארת,ובה מפתח הפרנסה לכל השנה,כי נדונים בו על התבואה.

ה.המצות תהיינה עגולות וכן הצלחות,לרמוז לאמונה בא-ל אחד.גם גלגל הוא בעולם.

ו.כשחותך המצה ליחץ,יכוין לשבר יצרו הרע.

ז.יטבל הכרפס במים ומלח,ויכוין המלח דין,וממתקו במים שהם חסדים.

ח.בתחילת ההגדה אוכלים ביצה קשה,לזכור אבילות החורבן.גם יכוין בארמית שביצה נקראת "ביעא" שיקבל צלותנא ובעותנא. וקשה,כי ככל שהגלות מתארכת,כך אנחו מתחזקים.

ט.בשר צלי בקערה,ולא יאכלנו הלילה,ויכוין להכניע הנחש הקדמוני המפחד מהאש,גם התורה נמשלה לאש ויזכה אליה.

י.שני תבשילים:ביצה וסעודה,כנגד משה ואהרן,פסח וקרבן חגיגה,משיח בן יוסף ומשיח בן דוד.

יא.בארבע כוסות יכוין:כנגד בבל,מדי,יון,אדום וישמעאל.וגם:עולם הזה,עולם הבא,תחית המתים,אלף השביעי.

יב.אמירת ההלל:בקול רם ובשמחה,ומכפרת על כל העוונות,והיא עת רצון גדולה מאד.

יג.ינשק המצה:ויכוין לכפר אכילת עץ הדעת,ויזכה להיות קדוש וטהור,ויכוין שהוא לחם האמונה,וכל הרפואות בה.

יד.אפיקומן:יכוין חציו לעתיד לבא,ובו טעם גן עדן שלא נפסק לעולם,ולכן לא יאכל אחריו כלום.

 *סגולות לזיווג הגון: לומר אחרי הקידוש של ליל הסדר את התפלה לעיל, וכל הנוכחים יברכוהו שהשנה ישא אשה/תשא בעל.

 בליל הסדר לאחר שאומרים אלו עשר מכות דצ"ך עד"ש באח"ב לקחת את הכלי שבו יש את היין ששפכו ולשפוך בחוץ ויוסר כל העיכובים ותתברך.

 לומר את שירת הים בכוונה.