מגזין אינטרנטי מספר 11 פרשת ואתחנן – אב תשע"ו
שלום לכל אוהבי/חברי מרכז מיכאל
"העבר את זה הלאה"
מציאות החיים והעולם משתנה לנגדנו בצורה דרסטית באופן שלא קרה כבר מאות בשנים, נדידת עמים גדולה, שינוי מרכזי כוח בעולם, שינוי הכלכלה העולמית, שינוי בתחושת הביטחון האישי באזורים שבעבר נחשבו בטוחים ועוד.
כאן בארץ אנו כמו בעין הסערה, הכול גועש מסביב וכאן, ברוך השם, יחסית למה שקורה בעולם, שקט!
אולם במישור האישי, הרבה מאיתנו חווים טלטלות בתחומים שונים!
למדנו מכבר את דברי רבי שמעון בר יוחאי שבזכות ספר הזוהר תגיע הגאולה ברחמים, וכן למדנו שבתקופה הנקראת "אחרית הימים" כול אחד יחווה את החיים באופן מדויק הקשור לתיקון האישי!
ניתן וכדאי לחזק את ההגנות האישיות וניתן להמתיק את הדין, אפשר לחזק את הנפש ולהכינה לעוצמות האנרגטיות של התקופה.
אחת הדרכים החזקות ביותר לכך היא באמצעות לימוד חכמת הקבלה!
אנו מזמינים אתכם להיות חלק מהפצת לימוד זה באמצעות ערב לימוד לחברים שלכם, אצלכם בבית, נשמח להגיע ולהרצות במגוון נושאים.
"העבירו את זה הלאה"
בברכה, הרב יחזקאל נגר
לתיאום ערב התקשרו 054-6365057
הרב יהודה ליב אשלג-בעל הסולם
"כל התכלית הנרצה להבורא ית' מכל הבריאה אשר ברא, היא להנות לנבראיו, בכדי שיכירו אמיתיותו וגדולתו, ויקבלו ממנו כל הטוב והנועם שהכין בעדם."
רבי נחמן מברסלב
מוטב להיות פתי המאמין לכל דבר, מאשר ספקן שאינו מאמין לדבר – אף לא לאמת.
פרשת ואתחנן
עניינים רבים וחשובים בפרשה
עשרת הדברות, שמע ישראל, כוח של תפילה ותחינה, ערי מקלט ועוד.
ממליץ לשמוע את הלימוד אודות שמע ישראל שלמדדו בספר הזוהר בפרשת ואתחנן
לחצו כאן
בברכה, הרב יחזקאל נגר
הקשר בין הפרשה להפטרה
פרשת ואתחנן – הפטרה ישעיה מ'
לאחר ג' הפטרות הפורענות , נתחיל בשבת לקרא במהלך שבע השבתות הבאות , שבע הפטרות נחמה. הפטרות אלה נקראות משבת שלאחר ט' באב עד סוף חודש אלול. בזכות עיסוקן בנחמה הן נקראות "שבע דנחמתא".
השבת שלנו נקראת שבת "נחמו" על שם תחילתה:
"נַחֲמוּ נַחֲמוּ עַמִּי יֹאמַר אֱלֹהֵיכֶם. ב דַּבְּרוּ עַל-לֵב יְרוּשָׁלִַם וְקִרְאוּ אֵלֶיהָ כִּי מָלְאָה צְבָאָהּ כִּי נִרְצָה עֲוֹנָהּ כִּי לָקְחָה מִיַּד יְהוָה כִּפְלַיִם בְּכָל-חַטֹּאתֶיהָ."
נשאלת השאלה מדוע שילמה ירושלים כפליים על חטאתיה? יש מספר תשובות.
פרשנות אחת מזכירה לנו את דברי ירמיהו בנבואת התוכחה בהפטרה לפרשת מסעי (מגזין 9), שבה ירמיהו מאשים את ישראל על חטאם בשני דברים:
-
"על נטישת ה' "אותי עזבו מקור מים חיים" ב. על הליכה לאלהים אחרים "לחצב להם בארות נשברים…" על שני חטאים משלמים כפליים.
-
פרשנות אחרת אומרת שילמו גם על פי מידת הדין וגם על פי מידת הרחמים.
-
יש האומרים שה' מנחם את ישראל על ב' מקדשות, חורבן בית ראשון ושני.
בכך אנו רואים שדברים נמדדים על פי עיקרון של מידה כנגד מידה. אם חטא אדם כפליים כך גם ישלם, לאחר ששילם תבוא הנחמה.
בהפטרה שלנו כל הטבע יהיה שותף לגאולה, תיאור השיבה מזכיר את יציאת מצרים, ההרים והגאיות ייהפכו למסלול ישר בו יעבור ה' והעם בשובו מהגלות.
בהמשך ההפטרה מדובר בזמניות האדם לעומת נצחיות האלוהים ודברו, מספרים על גדולת ה' ועל כך שהגאולה תבוא בשני אופנים: בחוזקה וברכות.
אם נרצה לראות את הדברים ברוח הקבלה , נתחיל בגאולתנו האישית.
נהגנו לא נכון – הלכנו אחרי אלוהי הכעס, אחרי אלוהי הגאווה, שזוהי נטישת הבורא והליכה לאלוהים אחרים. נתבקשנו לשנות זאת ולא שינינו. הדין הוא – חורבן בחיינו ויציאה לגלות, משמע ניתוק מהבורא. אך עדיין יש תקווה , כאשר נתחבר שוב לבורא ע"י אמונה , חמלה ,סליחה כלומר נתחבר שוב לאור תבוא גאולתנו הפרטית וגם גאולת עם ישראל מכל סוג של שיעבוד.
בשורות טובות שבת שלום צמרת
תגובות (במייל חוזר) לדברים הנכתבים , יתקבלו בברכה. את הכול יש לכתוב בלשון מכובדת ונקייה, כך נוכל לשפר את הכתוב מידי שבוע ונעורר את תחושת השותפות לקהילה ולמרכז מיכאל.
שבוע טוב לכולם
*תוכנית לימוד חדשה באמצעות האינטרנט – לפרטים לחצו כאן
*לזמני השבת לחצו כאן