מזל סרטן

חכמת הקבלה בכלל וספר יצירה בפרט מסבירים שהכוכבים והמזלות נוצרו ע"י צירופי אותיות האלף בית העברי כפי שה- DNA הוא הקוד הגנטי שמהווה את התכנה ליצירת בן אדם.
חודש תמוז נשלט על ידי הלבנה (הירח) ועל ידי מזל סרטן.
חודש תמוז נחשב לאחד משלושת החודשים הכי קשים בשנה (בנוסף לחודש אב וחודש טבת). על פי מה שמוסבר בספר הזהר אילה הם שלושה חודשים שבהם השכינה נמצאת בהסתר.
משמעות הדבר היא שהכלי העיקרי שמסנן את עוצמת אור הבורא נמצא בהסתר מה שהופך את החודשים האלה לנפיצים ועיקר הסינון מוטל על כתפינו בהפעלת כוח התנגדות רצינית.
התבוננות על צמד האותיות השולטות ולמה כל אחת מהן מסמל מאפשר לנו שליטה בכוחות השמימיים המשפיעים עלינו באותו חודש.
הלבנה נבראה ונשלטת על ידי האות "ת".
מזל סרטן נברא ונשלט על ידי האות "ח".
ספר הזהר מסביר שיש באות "ת" כוח של סוף. לכוח יש סוף יש משמעות חיובית מכוון שהוא מסמל סיום ומימוש של תהליך, הוצאה לפועל.

המשמעות השלילית של סוף הוא גם קץ להנאות, לדברים הטובים וגילוי של כוח המות.

האות "ח" מרמזת לחטא. מעניין לציין שבשמות בניו של יעקב אבינו אין את האותיות ח' – ט'.
השם סרטן גם מיוחס למחלה קשה, מחלת הסרטן. פירוש המילה סרטן בארמית מקושרת למצב של בלבול וחוסר סדר. על כן, הכוח החיובי של החודש הזה נמצא בשמו של החודש סר- טן, או היכולת להכניס סדר בחיים. יש בחודש הזה הכוח לרפא ואף למנוע מחלת הסרטן.
בני מזל סרטן הרבה פעמים נמצאים בבלבול רגשי. הם רגשניים מאד ומצבי הרוח והרגשנות שלהם עולים ויורדים בקיצוניות, כמו הגאות והשפל הנגרמים ע"י הלבנה. הם סוגרים את עצמם בתוך שריון ושם הם חשים קצת יותר בטוחים.
ב- 17 לחודש תמוז נפלו חומות ירושלים וזה היום שבו מתחילה תקופה קשה מאד מבחינה אנרגטית שנקראת ימי בין המצרים. מבחינה אנרגטית מה שגרם לנפילת החומות הבצורים של ירושלים היא צורת החשיבה "הסרטנית" אז שנתנה תחושת ביטחון בתוך החומות בזמן שהרבה שנאה וחוסר פרגון התבשלה שם בפנים.
בני מזל סרטן חייבים ללמוד להיפתח רגשית לזולת ולהרשות לאהבה לפרוח אפילו על חשבון זה שיכולים להיפגע.
מבחינה אסטרולוגית, הם אנשי משפחה מסורים, אוהבים את הביתיות והמשפחה. הם אינם חסכנים ויוציאו בקלות כסף על דברי איכות. הם רגשנים עם מצבי רוח משתנים בקיצוניות. חסרי ביטחון עצמי וזקוקים לחיזוקים רגשיים.