מגזין אינטרנטי מספר 20   פרשת לך-לך   חשון תשע"ז

 שלום לכל אוהבי/חברי מרכז מיכאל

תגובות (במייל חוזר) לדברים הנכתבים, יתקבלו בברכה.

כך נוכל לשפר את הכתוב מידי שבוע ונעורר את תחושת השותפות לקהילה ולמרכז מיכאל.

                                                                                  שבת שלום לכולם

פרשת לך-לך

פרשת לך-לך מראה לנו שדרך ההתפתחות והתחברות לאור הבורא, רצופה ניסיונות, כול אחד עובר את הניסיונות המתאימים לתיקון האישי שלו.

הפרשה מדברת על מלחמת כוחות, כוח הקדושה מול כוח הטומאה, המלחמה מתחילה בכך שאברם שובר את הצלמים שאביו מוכר ומתנגד לציווי נמרוד המלך להשתחוות לצלם וממשיכה במלחמת המלכים נגד אברם.

במלחמה, כדרלעומר שהוא למעשה נמרוד, רוצה להרוג את אברם המייצג את האמונה באל אחד, אברם המיצג את האמונה שיש חוקיות ביקום כולל חוק סיבה ותוצאה.

נמרוד מבקש לשלוט בעולם ולכן אברם מהווה מכשול בדרך לכך.

המלחמה בין האמונה בבורא אחד לבין עבודת אלילים ועבדות לחומר עדיין לא הסתיימה, היא חייה ובועטת, ושדה הקרב נמצא סביבנו ולפעמים בתוכנו.

בשבת זו אנו מבקשים להתחבר לצינור האמונה הבלתי מעורערת שהייתה לאברהם אבינו, בלי אמונה שכזו קשה מאד לעבור את חבלי המשיח בשלום.

מאחל אני לכולנו שנזכה לדבוק באמונה עליונה

שבת שלום,

הרב יחזקאל נגר

הקשר בין הפרשה להפטרה

פרשת לך לך מתחילה בציווי שציווה ה' את אברם "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך. ואעשך לגוי גדול ואברכך ואגדלה שמך והיה ברכה". התורה אינה מקדימה ומספרת לנו מי הוא אותו אברם המקבל את הציווי והברכה. בדברי הנביא ישעיה, שאותם אנו קוראים בהפטרת השבוע, מכונה עם ישראל בכינוי: זרע אברהם אוהבי. "ואתה ישראל עבדי, יעקב אשר בחרתיך, זרע אברהם אהבי",  אברהם מכונה כאן אוהב ה'.

אברם מתחיל עם חדש, עולם חדש, עולם האמונה באל אחד, זו הראשוניות של אברם.

בהפטרה , ישעיה מא'4 נאמר:"מִי-פָעַל וְעָשָׂה קֹרֵא הַדֹּרוֹת מֵרֹאשׁ  אֲנִי יְהוָה רִאשׁוֹן וְאֶת-אַחֲרֹנִים אֲנִי-הוּא.

ישעיה הנביא מביא כאן שוב את ראשוניותהבורא ואת האינסופיות שבו, הבורא הוא זה שקובע את הדורות. רמז לכך שהבורא קבע שאברם יהיה ראשון לאחר הדור של נח והמבול ,שכאן תתחיל לראשונה האמונה באל אחד.

דבר אחר

אומר רבי שמעון בן אלעזר: גדול העושה מאהבה יותר מן העושה מיראה. תלמוד שם שואלים מנין לנו שירא האלוהים הנאמר באברהם הוא מאהבה ומשיבים מן הפסוק שבישעיה: דכתיב זרע אברהם אוהבי.

מה שאומר כאן ר' שמעון בן אלעזר הוא הדבר הכי נכון לטעמי. החיבור לבורא הוא באהבה, אנו יודעים שאהבה זו היא האחדות וכמו באהבה זוגית בה בני הזוג מחוברים בכל מעשה, זה האופן שעלינו להיות מחוברים לבורא .

אדם שבוחר את החיבור שלו לבורא דרך קיום המצוות, גם זה בסדר, אך מתוך יראה – יש בזה קושי, קיום המצוות מתוך אהבה ,אחדות ודבקות  לפי ר' שמעון בן אלעזר, עדיפה.

מכאן שההפטרה שלנו מרחיבה את הנרמז מהפרשה,

שבת שלום

צמרת

*תוכנית לימוד חדשה באמצעות האינטרנט – לפרטים לחצו כאן

http://www.michael-center.com/?page_id=7585

*לזמני השבת לחצו על הקישור המצורף

http://dat.gov.il/Pages/ShabathTimes.aspx

רשימת אירועים

*פרשת שבוע ומודעות רוחנית, שני 14/11  20:00-21:30

כדאי להזמין חברים חדשים

*הרצאת מבוא לקורס קבלה – בימי רביעי – 9/11    16/11    23/11   20:00-21:00

כניסה חופשית

מרכז מיכאל – בית ללימודי יהדות ורוחניות – רחוב אחוזה 117 קומה ב' רעננה

054-6365057      ת.ד. 145 רעננה 4310101