מגזין אינטרנטי מספר 5        פרשת חקת  –  תמוז תשע"ו

שלום לכל אוהבי/חברי מרכז מיכאל

עלון מספר 5 יוצא לדרך.  בכדי לא לחזור על עצמנו , לתת הזדמנות לאנשים נוספים לקחת חלק בעשייה, אנחנו מבקשים מהחברים לכתוב דבר מה. רצוי שיהיה קשור ללימוד מאיר שחוויתם, לתובנות שקיבלתם או לפתגם מעניין שמצאתם.

גם תגובות (במייל חוזר) לדברים הנכתבים , יתקבלו בברכה.  את הכול יש לכתוב בלשון מכובדת ונקיה.

כך נוכל לשפר את הכתוב מידי שבוע ונעורר את תחושת השותפות לקהילה ולמרכז מיכאל.

                                                                                               שבת שלום לכולם

*האירוע הקרוב – ראש חודש תמוז ומזל סרטן   יום רביעי 6/7/16

בספר יצירה כתוב, סרטן נברא לרפואה, אנו מתחברים לאנרגיית ריפוי ורפואה

יש שינוי קל בלו"ז

20:00 התכנסות

20:15 תפילת ערבית ( אזכרה של אחד החברים)

20:40 לימוד לעילוי נשמה – כולל מזל סרטן

21:15 הרצאה בנושא אמונה תפילה והקשר לרפואה – ד"ר סיגלית

השתתפות 30 ש"ח

"בבקשה העבירו את זה הלאה"          לסיכום – מדיטציה לרפואה

פרשת חוקת

בגלל מי מריבה משה ואהרון לא נכנסים לארץ

בפרשה זו יש את סיפור פטירתה של מרים הנביאה, כתוצאה מההסתלקות שלה פסקה הבאר להעניק מים לבני ישראל.

מגיעים בני ישראל למשה ודורשים מים, הבורא מצווה את משה ואהרון לדבר אל הסלע ולהוציא מימנו מים.

מה אמור משה להגיד? משה אמור להגיד פסוק מן התורה. מה אמור אהרון להגיד? פסוק מתורה שבעל פה.

מדוע?

בני ישראל עומדים להיכנס לארץ, בלי משה אהרון ומרים לא יהיו להם ענני כבוד, לא מן ולא את באר מרים, כלומר לא יהיו מים. הבורא מבקש שמשה ואהרון יכינו את העם להתמודדות בארץ "למטר השמים תשתה מים" ואם אין גשם? כמו שמשה ואהרון מדברים דברי תורה ויהיה מים, כך לעתיד בזכות התורה יהיה גשם בארץ, את המודעות הזו רצה הבורא להנחיל לבני ישראל.

במדרשים מסבירים שגדול מעמד מי מריבה כמעמד הר סיני!

משה ואהרון טועים ומכים את הסלע, בני ישראל לא זוכים לשיעור אותו היו אמורים ללמוד ולכן משה ואהרון לא נכנסים לארץ.

שבת שלום, הרב יחזקאל נגר

בנוסף

בשבת האחרונה קראנו את פרשת קרח

הנושא המרכזי שם קשור למחלוקת של קרח ועדתו כנגד משה ואהרון

בלימוד שלמדנו בשבת בבוקר העלינו את הקשר בין הזמן של קרח לזמן שלנו, מחלוקות לא פסו מן העולם בכלל ומהעולם היהודי בפרט.

אפשר לטעון, האם אינני זכאי לדעה משלי שלפעמים מנוגדת לאדם אחר, כגון בן זוג שותף, ילד, הורה או כול אדם?

התשובה, בהחלט שאני זכאי לחשוב באופן עצמאי ויש באפשרות כל אחד לחשוב באופן שונה מזולתו, הבעיה מתחילה כאשר השוני בצורת החשיבה, או השוני בזוית הראיה מלווה באמוציות שליליות, אז זה הופך למחלוקת.

ובפשטות, אפילו כאשר אני חושב שמישהו גזל ממני את זכות הקדימה לחניה או זכות קדימה בכביש, זה לגיטימי לחשוב כך, אבל לכעוס בלב או בפועל ממש זוהי כבר מחלוקת.

מה הבעיה? הבעיה היא שהאדם שנמצא בתדר של מחלוקת, כלומר השוני בדעה מלווה באמוציות שליליות, מזיק לעצמו.

הדבר הזכיר לי את הסרט "דלתות מסתובבות" על מעבר בין מימד אחד לאחר בתוך החיים עצמם, הסרט של החיים האישיים משתנה בעקבות מעברים קטנים, בהפרשים של שניות, למעשה "מעבר ליקום מקביל".

כאשר ניצבת בפנינו הבחירה, האם להיות בתדר של מחלוקת או להיות עם דעה שונה עם אמוציה חיובית, מה שנקרא "מחלוקת לשם שמיים", אנו למעשה ניצבים בפני צומת קטנה בחיים, האחת תוביל בדרך הטובה יותר, גם אם אנחנו לא תמיד מבינים אותה והשנייה בדרך הקשה יותר גם אם לא תמיד זה נראה כך בתחילה.

מחלוקת שלא לשם שמים סופה "גיהינום" ואילו מחלוקת לשם שמים סופה אהבה. כאשר אנו כועסים על הילד, האישה, הבעל, העובד, המעסיק וכדומה מכוון שאינם מסכימים איתנו, הרי אנו צודקים ממאת האחוזים, אנו ממגנטים חורבן!

כאשר קורח חלק על משה בגלל האגו הוא עבר ליקום מקביל פשוטו כמשמעו, ירד חיים שאולה!

כדאי מאד לתרגל אפשרות של דעות מנוגדות ללא תופעת הלוואי של אמוציות שליליות!

בהצלחה לכולנו

בברכה, הרב יחזקאל נגר          בבקשה "העבירו את זה הלאה"

הקשר בין הפרשה להפטרה

הקשר בין פרשת חקת להפטרה שופטים יא.

בפרשה שלנו מספר נושאים כולם חשובים. כמו פרה אדומה, מות מרים מות אהרון, מי מריבה ועוד.

בחרתי לעסוק בנושא בעל ניחוח היסטורי שעדיין עוסק בשאלת זכותנו על ארץ ישראל.

בדרך לא"י מגיעים ישראל לגבול אדום, משה מבקש לעבור, נתקל בסירוב ולא נלחם בהם לפי איסור הבורא. בהמשך נילחם ישראל באמורי, כובש את ארצו, כולל את החלק אשר כבשו האמורי ממואב. לישראל אסור היה לכבוש את מואב שהרי נצטוו: "אל תצר את מואב ואל תתגר בם מלחמה",  אך כיוון שהאמורי כבש את מואב קודם לכן, כעת היה מותר לישראל לכבוש. כך ניתן להבין כיצד נכנסו ישראל מערבות מואב .

ההפטרה מספר שופטים פרק יא' מדברת על מלחמת יפתח בבני עמון. יפתח נוהג כמשה ושולח מלאכים אל מלך בני עמון לאמור: "מה לי ולך כי באת אלי להלחם בארצי" טענת עמון היא: "כי לקח ישראל את ארצי בעלותו ממצרים מארנון ועד היבק ועד הירדן, ועתה השיבה אתהן בשלום" יפתח מזכיר למלך בני עמון את ההיסטוריה שבה אדום סרבו לאפשר לישראל לעבור ומשלים את מה שלא שמענו במפורש בתורה, בפרשתנו: "וגם אל מלך מואב שלח ולא אבה, וישב ישראל בקדש". יפתח מזכיר את המלחמה בסיחון מלך האמורי ואת העובדה שישראל ירשו את ארץ האמורי מארנון עד הירדן. יפתח חוזר על המתואר בפרשתנו ובכך רוצה לשמוט את הקרקע מטענות בני עמון. יפתח אומר בלעג לבני עמון: "הלא את אשר יורישך כמוש אלהיך אותו תירש ואת כל אשר הוריש ה' אלהינו מפנינו אותו נירש". כשם שהפרשה מסיימת בניצחון ישראל על אויביו, כך מסיימת ההפטרה בניצחון יפתח  "ויכנעו בני עמון מפני בני ישראל "

מה למדתי?

המהלכים ההיסטוריים בעולם נקבעים ע"י הבורא, הוא זה שקובע את גבולות הארץ ואת העיתויים של יציאה למלחמה.

ירושת הארץ, להבנתי גם היום, תלויה בתכנית של הבורא ובהתנהגות האמונית שלנו.

המסעות הללו, מוזכרים גם בפרשת מסעי, מה שהופך את המסעות האלה לחלק מההתפתחות הרוחנית שלנו. כחלק מאותם 42 מסעות. מה שמראה לנו על כך שהבורא מכוון גם אותנו במסעות האישיים שלנו.

                                                                                                                    שבת שלום  מצמרת

*תוכנית לימוד חדשה באמצעות האינטרנט – לפרטים לחצו כאן

 *לזמני השבת לחצו כאן

רשימת אירועים

רשימה זו נמסרת כדי שתהיה לנו האפשרות לתכנן את דרכינו  ולצרף חברים נוספים

ערב ראש חודש אב – מזל אריה – יום חמישי  5/8/16  20:15

ה' באב הילולת האר"י הקדוש – יום שני 8/8/16  20:00

תשעה באב – מוצאי שבת  13/8/16 21:30

ט"ו באב – יום הזוגיות היהודי – חמישי  18/8/16 20:15

ראש חודש אלול – שבת   2/9/16   8:30-12:00

סליחות – מוצאי שבת – 24/9/16   12:00-01:20

ערב ראש השנה – ראשון 2/10/16

ראש השנה תשע"ז – 2-4/10/16  ראשון שני שלישי – ברעננה

כפרות – שלישי – 11/10/16  03:00

יום כפור – שלישי רביעי  11-12/10/16  בכפר המכביה

מרכז מיכאל – בית ללימודי יהדות ורוחניות – רחוב אחוזה 117 קומה ב' רעננה

054-6365057      ת.ד. 145 רעננה 4310101